Hoe werkt Closure voor nabestaanden?
1. Selectie
Selecteer de organisaties die u wilt informeren over een contractbeëindiging of -overname en maak een account aan.
2. Gegevens
Vul de benodigde gegevens van de overleden persoon in.
3. Bevestiging
Wij informeren alle organisaties en houden u op de hoogte in uw persoonlijk account en via het opgegeven e-mail adres.
Wilt u het graag alvast vooraf voor uzelf regelen?
-
Nadat u een account heeft aangemaakt, dient u in dit overzicht alle abonnementen, accounts en contracten te selecteren. Alle organisaties zijn verdeeld over categorieën, zodat u niets over het hoofd ziet.
-
Maak gebruik van de zoekfunctie om snel de gewenste organisaties te vinden.
-
Als u klaar bent, wordt u gevraagd de geselecteerde organisaties te controleren.
-
Daarna wordt u gevraagd de benodigde gegevens van de overleden persoon in te vullen. In sommige gevallen hebben wij ook de persoonsgegevens van de nabestaande nodig.
-
Nadat alle gegevens zijn ingevuld komt u terecht in uw account. Hier vragen wij u de overlijdensakte te uploaden en om de aanvraag te ondertekenen met een iDeal betaling van minimaal 1 cent.
-
Nadat de iDeal betaling voltooid is gaan wij aan de slag. Wij houden u op de hoogte van de voortgang van de afwikkelingen via uw account en via via het opgegeven e-mail adres.
-
Wilt u achteraf nog een dienst toevoegen? Dit doet u makkelijk door hier op "opdracht toevoegen" te klikken.
De voordelen van Closure
Stop doorlopende kosten
Stop per direct onnodig doorlopende abonnementen, contracten en accounts.
Behoud controle en overzicht
Doorloop de checklist die is ontworpen om u te helpen een overzicht te creëren. Wij gaan pas aan de slag zodra u ons het teken geeft.
Geen wachtwoorden nodig
Bij Closure heeft u geen wachtwoorden of gebruikersnamen van de organisaties nodig.
Persoonlijk contact
Wij staan klaar om u telefonisch te begeleiden bij het invullen van de checklist.
12 maanden actief
Uw account blijft 12 maanden actief, waardoor u ook achteraf nog abonnementen, contracten of accounts kunt toevoegen.
Veelgestelde vragen
Closure is een centraal meldpunt vanuit waar u alle lopende abonnementen, contracten en accounts van een overleden persoon kunt opzeggen en/of overnemen. U maakt een overzicht van alle organisaties die geïnformeerd dienen te worden. Zodra u ons de opdracht geeft, sturen wij namens u alle verzoeken tot opzegging en overname door naar de organisaties. In uw persoonlijke account kunt u precies zien wat de huidige status is per opzegging of overname.
Als nabestaande heeft u enkel de persoonsgegevens van de overleden persoon, en een akte van overlijden nodig. De akte van overlijden krijgt u meestal van uw uitvaartondernemer. Anders is deze ook verkrijgbaar bij de gemeente waar de persoon is overleden.
Heeft u op dit moment de akte van overlijden nog niet bij de hand? Dan kunt u die ook op een later moment aan uw account toevoegen.
Nee, u heeft geen wachtwoorden, klantnummers of gebruikersnamen nodig om abonnementen via Closure op te zeggen of over te nemen.
Nee, wij informeren de betreffende organisaties pas zodra u ons daarvoor de opdracht geeft. U kunt dus eerst een account aanmaken en een overzicht voor uzelf creëren, voordat u alles opzegt of overneemt. Ook vragen wij bij elke opzegging en overname om een ingangsdatum, zodat u opzeggingen en overnames later in kunt laten gaan.
Staat uw vraag er niet bij? Bekijk alle veelgestelde vragen.