Hoe werkt Closure voor nabestaanden?

1. Selectie

Selecteer de organisaties die u wilt informeren over een contractbeëindiging of -overname en maak een account aan.

2. Gegevens

Vul de benodigde gegevens van de overleden persoon in.

3. Bevestiging

Wij informeren alle organisaties en houden u op de hoogte in uw persoonlijk account en via het opgegeven e-mail adres.

Wilt u het graag alvast vooraf voor uzelf regelen?

De voordelen van Closure

Stop doorlopende kosten

Stop per direct onnodig doorlopende abonnementen, contracten en accounts.

Behoud controle en overzicht

Doorloop de checklist die is ontworpen om u te helpen een overzicht te creëren. Wij gaan pas aan de slag zodra u ons het teken geeft.

Bespaar tijd 

Bespaar veel tijd door alle instanties in één keer te informeren via Closure.

Geen wachtwoorden nodig

Bij Closure heeft u geen wachtwoorden of gebruikersnamen van de organisaties nodig.

Persoonlijk contact

Wij staan klaar om u telefonisch te begeleiden bij het invullen van de checklist.

12 maanden actief

Uw account blijft 12 maanden actief, waardoor u ook achteraf nog abonnementen, contracten of accounts kunt toevoegen.

Veelgestelde vragen

Waarvoor gebruik ik Closure?

Closure is een centraal meldpunt vanuit waar u alle lopende abonnementen, contracten en accounts van een overleden persoon kunt opzeggen en/of overnemen. U maakt een overzicht van alle organisaties die geïnformeerd dienen te worden. Zodra u ons de opdracht geeft, sturen wij namens u alle verzoeken tot opzegging en overname door naar de organisaties. In uw persoonlijke account kunt u precies zien wat de huidige status is per opzegging of overname.

Welke diensten kan ik via Closure opzeggen of overnemen?
U kunt alle abonnementen, contracten en accounts opzeggen of overnemen. Denk daarbij aan bankrekeningen, goede doelen, energiecontracten en social media accounts. Wij hebben alle  organisaties overzichtelijk voor u gecategoriseerd zodat u niets over het hoofd ziet. Mist u een organisatie in het overzicht? Neem dan contact op met onze klantenservice via de chat, e-mail of telefoon.
Welke gegevens en documenten heb ik nodig om te beginnen met opzeggen of overnemen?

Als nabestaande heeft u enkel de persoonsgegevens van de overleden persoon, en een akte van overlijden nodig. De akte van overlijden krijgt u meestal van uw uitvaartondernemer. Anders is deze ook verkrijgbaar bij de gemeente waar de persoon is overleden.

Heeft u op dit moment de akte van overlijden nog niet bij de hand? Dan kunt u die ook op een later moment aan uw account toevoegen.

Heb ik wachtwoorden, klantnummers of gebruikersnamen nodig?

Nee, u heeft geen wachtwoorden, klantnummers of gebruikersnamen nodig om abonnementen via Closure op te zeggen of over te nemen.

Kan ik op een later moment nog abonnementen toevoegen aan mijn overzicht?
Ja, dat is mogelijk. Waarschijnlijk komt u nog verschillende organisaties tegen op de bankrekening of tussen de post. U kunt deze op elk gewenst moment eenvoudig toevoegen aan het overzicht in uw account.
Wordt alles direct opgezegd zodra ik een account heb aangemaakt?

Nee, wij informeren de betreffende organisaties pas zodra u ons daarvoor de opdracht geeft. U kunt dus eerst een account aanmaken en een overzicht voor uzelf creëren, voordat u alles opzegt of overneemt. Ook vragen wij bij elke opzegging en overname om een ingangsdatum, zodat u opzeggingen en overnames later in kunt laten gaan.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Wij gebruiken uw gegevens enkel voor het tot stand brengen van opzeggingen en overnames bij de door u geselecteerde organisaties. Wij hebben een scherp oog voor veiligheid en privacy en verkopen geen gegevens aan derden. Bovendien verwijderen wij uw gegevens automatisch van onze servers 6 maanden na afronding van uw verzoeken. Wij zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie die u ons geeft vertrouwelijk wordt behandeld, in overeenstemming met geldende wet- en regelgeving. U kunt hier meer over lezen in ons privacy beleid.

Staat uw vraag er niet bij? Bekijk alle veelgestelde vragen.